Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie Małgorzata Stanior

Recepcja

ul. NMP 12C

42-200 Częstochowa

info@dietetyka-stanior.pl

Telefon: +48 509 075 810

Zdrowe posiłki podczas pracy

Jak wspomóc organizm dietą, by lepiej funkcjonował:

Każda praca, którą wykonujemy wiąże się z wysiłkiem (umysłowym lub fizycznym). Rośnie wówczas nasze zapotrzebowanie na energię oraz składniki odżywcze (białko, minerały i witaminy).

Jakich trzymać się zasad: Zdrowa i zbilansowana dieta w pracy - Dietetyka Stanior

  • wieczorem zrób drugie śniadanie do pracy na następny dzień (np. sałatkę z kurczakiem, gotowane warzywa, makaron z ziołami);
  • w pracy jedz co najmniej 2 posiłki - pierwszy przed godz. 12, drugi wczesnym popołudniem;
  • na czas posiłku zrób sobie przerwę, jedz spokojnie;
  • zamiast pić kawę (która powoduje odwodnienie), sięgnij po wodę, soki owocowe oraz herbaty ziołowe.


Jakich błędów unikać:

  • jemy rzadko - zwykle dopiero po kilku godzinach, gdy jesteśmy już bardzo głodni, a to powoduje, że zjadamy za dużo, przeciążając układ pokarmowy i zmuszając organizm do zużywania energii na trawienie;
  • jemy w pośpiechu, nie przerywając pracy - taki sposób spożywania posiłków utrudnia ich trawienie i przyswajanie przez organizm cennych składników pokarmowych;
  • nasz jadłospis jest przypadkowy i mało urozmaicony - jemy to, co możemy kupić w pobliskiej budce, np. hamburgery, słodkie bułki;
  • pijemy za mało płynów - sprzyja to np. zaparciom.
Dietetyka Stanior - porady dietetyka klinicznego

Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie 

ul. NMP 12C

(C.H. Pasaż - II piętro)

Częstochowa

Dietetyka Stanior - zdrowe odżywianie i urozmaicona dieta

tel. +48 509-075-810
e-mail: dietetyka.stanior@interia.pl

 debit-card  U nas zapłacisz kartą

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2021 Gabinet Dietetyczny
Agencja iArt