Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie Małgorzata Stanior

ul. NMP 12C

42-200 Częstochowa

info@dietetyka-stanior.pl

Zbilansowana dieta w ćwiczeniach - poznaj zastosowanie soku wiśniowego

Poznaj zastosowanie soku wiśniowego

Biegi długodystansowe mogą powodować ostre uszkodzenia mięśni, czego konsekwencją są stany zapalne, prowadzące do osłabienia siły. Biegacze często używają leków przeciwzapalnych przed zawodami, aby zniwelować ból. Cierpkie wiśnie są bogate w przeciwutleniacze, które

Sok wiśniowy w diecie sportowce - Dietetyka Stanior

mają właściwości przeciwzapalne, dlatego też mogą minimalizować uszkodzenia i bóle mięśni podczas intensywnych ćwiczeń.

Badanie miało na celu ocenę wpływu stosowania cierpkiego soku z wiśni, w porównaniu z placebo (napój wiśniowy), na odczuwanie bólu u biegaczy podczas długodystansowego biegu sztafetowego.
W badaniu, 54 zdrowych biegaczy (18 kobiet i 36 mężczyzn w wieku 35,8 lat±9,6) pokonywało dystans 26,3± 2,5 km w ciągu doby. Uczestnicy otrzymywali 355 ml cierpkiego soku wiśniowego lub napoju wiśniowego dwa razy dziennie, przez 7 dni poprzedzających zawody. Zawodnicy oceniali poziom bólu na skali analogowej (100 mm), na początku badania, przed oraz po zakończeniu biegu. Podczas uprawiania sportu zwracaj uwagę na temperaturę spożywanych napojów

Wykazano, że obie grupy zawodników zgłaszały zwiększony ból mięśni po biegu, jednak grupa spożywająca cierpki sok wiśniowy odnotowała znacznie mniejszy jego wzrost (12±18mm) w porównaniu z grupą placebo (37± 20 mm). Uczestnicy grupy pijącej cierpki sok wiśniowy byli także bardziej skłonni do jego spożywania w przyszłości.

W konkluzji, autorzy badania stwierdzili, że spożycie cierpkiego soku wiśniowego na 7 dni przed oraz w okresie intensywnych zawodów, może zminimalizować bóle mięśni u biegaczy długodystansowych.

Dietetyka Stanior - porady dietetyka klinicznego

Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie