Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie Małgorzata Stanior

Recepcja

ul. NMP 12C

42-200 Częstochowa

info@dietetyka-stanior.pl

Telefon: +48 509 075 810

Artykuły

  • PRObiotyki i PREbiotyki w codziennej diecie

    PRObiotyki i PREbiotyki w codziennej diecie

    Czy warto spożywać probiotyki?

     

    Probiotyki to substancje, które mogą być dostarczane do organizmu przynajmniej z 2 źródeł. Jedno to suplementacja, ale ważne jest, by wiedzieć jakich bakterii brakuje w naszym organizmie, a następnie skorzystać z suplementacji. Aby dowiedzieć się, jakich bakterii brakuje w jelicie, a jakich jest za dużo, warto wykonać test z kału, którego wynik jest po 2 tygodniach wraz z opisaną probiotykoterapią. To jest terapie kierunkowa, ale nie naturalna. Aby na co dzień dbać o jelita, warto, aby w diecie znajdowały się różne produkty, które uzupełniają, poprzez odpowiednio zbilansowaną dietę, w te właśnie dobroczynne bakterie. Takimi produktami probiotycznymi są kiszonki.

     

    Kisić można właściwie każde warzywo i część owoców. Zapewniam, że są pyszne i bardzo, bardzo zdrowe. Ważne jest, aby te kiszonki, były robione na bieżąco i spożywane na bieżąco, a nie przetrzymywane przez cały rok w słoikach. Po ukiszeniu takich np. warzyw, wkładamy je do lodówki o temperaturze 2 st. C, wówczas dochodzi do zatrzymania kiszenie i można je przechowywać. Im szybciej je spożyjemy tym więcej mają wartości.

    Warto zadbać o to, aby w codziennej diecie znajdowały się kiszonki, np. do obiadu czy śniadania. Można również pić zakwas z buraków, ogórków kiszonych, selera, rzodkiewki i innych warzyw, które to zakwasy są skarbnicą dobroczynnych składników dla naszych jelit.

     

    Zastosowanie probiotyków:

    ·      Złagodzenie objawów nietolerancji laktozy obecnej w pożywieniu.

    ·      Poprawienie perystaltyki jelit

    ·      Poprawa trawienia

    ·      Zmniejszają ryzyko raka jelita grubego

    ·      Wzmacniają odporność

    ·      Zmniejszają alergię

    ·      Skuteczne przy zwalczaniu helicobacter pylorii

    ·      Zapobiegają otyłości

    ·      Ostre biegunki wywołane przez laseczkę z gatunku Clostridium difficile oraz przez rotawirusy i inne wirusy, biegunki podróżnych,

    ·      Zespół jelita drażliwego

    ·      Zakażenia dróg oddechowych u dzieci

    ·      zapobieganie niektórym zakażeniom bakteryjnym i grzybiczym np. pochwy,

    ·      zapobieganie i leczenie zakażeń dróg moczowych,

    ·      w celu obniżenia poziomu cholesterolu we krwi (w hipercholesterolemii),

    Największym przeciwnikiem probiotyków jest cukier, dlatego, aby terapia była skuteczna trzeba zadbać o ograniczenie cukrów w codziennej diecie.

     

    Gdzie znajdują się probiotyki:

    ·      kefiry, jogurty „pro”, maślanka, mleko acidofilne, niepasteryzowany ser,

    ·      kiszonki: ogórki, kapusta, seler naciowy i korzeniowy, buraki, marchewka, dynia i inne

    ·      kimchi – kiszona kapusta

    ·      natto - z fermentowanej soi

     

    Bardzo ważne jest również to, aby w diecie były również dostarczane PREbiotyki. Są to substancje, które są pożywką dla dobrych bakterii.

     

    Do Prebiotyków należą m.in.:

    ·      Razowy chleb z ziarnami

    ·      Smażona cebula

    ·      Czosnek

    ·      Cykoria

    ·      Banan

     Powinno się zatem spożywać PRObiotyki łącznie z PREbiotykami w codziennej diecie. 

    zobacz więcej >
  • Dlaczego chleb się nie udał - wskazówki

    Dlaczego chleb się nie udał - wskazówki

    zobacz więcej >
  • Dlaczego nie mogę schudnąć?

    Dlaczego nie mogę schudnąć?

    zobacz więcej >
  • Mały talerz - mała porcja, duży talerz - duża porcja czyli o iluzji Delboeuf’a

    Mały talerz - mała porcja, duży talerz - duża porcja czyli o iluzji Delboeuf’a

    zobacz więcej >
  • Cukier biała śmierć

    Cukier biała śmierć

    zobacz więcej >
  • Dieta na włosy, zdrową skórę i paznokcie

    Dieta na włosy, zdrową skórę i paznokcie

    zobacz więcej >
  • Zdrowe odchudzanie - pułapka produktów light, fit, fitness, slim...

    Zdrowe odchudzanie - pułapka produktów light, fit, fitness, slim...

    zobacz więcej >
  • Otyłość to też choroba!

    Otyłość to też choroba!

    zobacz więcej >
  • Ucz dziecko zdrowych nawyków od małego!

    Ucz dziecko zdrowych nawyków od małego!

    zobacz więcej >
  • Od czego pięknieJEMY?

    Od czego pięknieJEMY?

    zobacz więcej >
Dietetyka Stanior - porady dietetyka klinicznego

Gabinet Dietetyczny Dietetyka i Żywienie 

ul. NMP 12C

(C.H. Pasaż - II piętro)

Częstochowa

Dietetyka Stanior - zdrowe odżywianie i urozmaicona dieta

tel. +48 509-075-810
e-mail: dietetyka.stanior@interia.pl

 debit-card  U nas zapłacisz kartą

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 Gabinet Dietetyczny
Agencja iArt